V istej nitrianskej kaviarni v jednej z diskusii pred parlamentnými voľbami 2023 zazneli z úst emeritného arcibiskupa Róberta Bezáka aj tieto slová: „Ak tu je záujem a ľudia povedia, že to treba právne upraviť, tak budú registrované partnerstvá. Pre mňa to neznamená, že si nájdem chlapca, ale viem, že niekto to potrebuje. S tým sa uspokojím, no na druhej strane očakávam, že budem mať slobodu chodiť do kostola“.
Kladiem si otázku: V prípade, že sa v našej spoločnosti presadia LGBTIQ+ a gender ideológie, budem mať naozaj slobodu vyznávať svoju vieru? Túto moju pochybnosť som si dovolil rozpracovať v nasledujúcom fiktívnom dialógu:
Ak tu je záujem a ľudia povedia, že to treba právne upraviť, tak budú registrované partnerstvá. Pre mňa to neznamená, že si nájdem chlapca, ale viem, že niekto to potrebuje. S tým sa uspokojím, no na druhej strane očakávam, že budem mať slobodu chodiť do kostola.
• Iste. Ak väčšina v parlamente zahlasuje za registrované partnerstvá, tak tie budú. To však neznamená, že kým ešte nie sú, tí, čo to nepovažujú za dobrý nápad, majú byť ticho a súhlasiť s tým.
Ale veď to pre nás nič neznamená. Nikto nás nebude nútiť vstúpiť do registrovaného partnerstva, ani zakazovať nám chodiť do kostola.
• S tým slobodným chodením do kostola by som si nebol taký istý. Totiž kresťanstvo nie je zlučiteľné s LGBTI a gender ideológiou.
Akože nie! A čo láska k blížnemu?
• Láska k blížnemu neznamená tolerovať blížnemu čokoľvek.
Ani keď nám to neubližuje?
• Hovoríme o láske k blížnemu a to znamená, že mi nemôže byť jedno, ak to bude ubližovať blížnemu. Veď, napokon, ani s náboženskou slobodou to nie je také isté.
Čoraz viac teológov hovorí, že je by Cirkev mala prehodnotiť učenie o homosexualite.
• Aj keď existujú teológovia, ktorí sa usilujú o zapadnutie kresťanského svetonázoru do progresivistického sveta, fakt je ten, že kresťanstvo malo doposiaľ zvyk byť tŕňom v oku vládnucich totalitných ideológii.
Neviem si predstaviť ako by nám niekto z LGBTI komunity mohol chcieť zakazovať chodiť do kostola?!
• Netreba si to ani veľmi predstavovať. Vo svete sú už prípady, keď sú prenasledovaní kňazi ale aj laici, za citácie tých častí Biblie, ktoré akosi nepodporujú homosexuálny štýl života. U nás sú kresťania najčastejšími adeptami na anticeny homofób roka. A vy viete, že to nie je len o „cene“, ale aj o celom mediálnom lynči, ktorý sa s týmito oceneniami spája. Pamätáte sa ako bol napadnutý biskup Haľko na festivale Pohoda? Progresivistické a ultraliberálne strany pred voľbami 2023 otvorene vo svojich programoch prinášali opatrenia pre sprísnenie Antidiskriminačného zákona „s cieľom zvýšiť efektívnosť prevencie a odstraňovania diskriminácie“. Čo myslíte akým spôsobom?! Okrem toho, prostredníctvom etického kódexu chcú zapchávať ústa poslancom parlamentu pod zámienkou boja proti „nenávistným prejavom namiereným proti konkrétnym skupinám obyvateľstva“ pod hrozbou „efektívnej disciplinárnej zodpovednosti s primeranými sankciami“. A napokon chcú svojich oponentov umlčať tým, že usilujú o „presadenie doplnenia vzťahovej a sexuálnej orientácie a rodovej identity k ostatným dôvodom nenávisti v § 423 Trestného zákona (trestný čin hanobenia národa, rasy a presvedčenia) a rodovej identity v § 140 (osobitný motív) a § 424 (trestný čin podnecovania k národnostnej, rasovej a etnickej nenávisti) Trestného zákona.“ (Časť volebného programu strany PS – Rovnosť)
Vy súhlasíte s nenávistnými prejavmi voči určitým skupinám obyvateľstva? Ste za ich šírenie?
• Určite som proti akýmkoľvek prejavom násilia kohokoľvek voči komukoľvek.
Potom prečo máte s takouto agendou problém?
• Kameňom úrazu je to, čo presne sa považuje za prejav násilia, resp. podnecovanie k nenávisti. Aktuálne sa to javí tak, že podnecovaním nenávisti sa rozumie akýkoľvek nesúhlas s LGBTI agendou, resp. gender ideológiou.
Maľujete čerta na stenu.
• Nemyslím. Napríklad ak dnes niekto povie, že holokaust neexistoval, už je to trestný čin. V poriadku. Existujú opodstatnené obavy, že do takejto roviny sa dostane represia proti vyjadreniam nesúhlasu s uvedenými ideológiami. Niekto si vymyslí trestný čin popierania existencie rodov, či popierania práv LGBT a podobne.
Nepreháňate?!
• Vôbec nie! Len nedávno v jednej diskusnej relácii istá slovenská poslankyňa z liberálneho politického spektra automaticky spájala odmietavé stanovisko k LGBTI+ ideológii s nenávisťou voči LGBTI+ komunite.
Pamätám sa ako predseda istej strany povedal, že LGBTI plus komunita je pliaga. Veď to je zjavné hanobenie LGBTI ľudí!
• Nemyslel komunitu, ba ani slovo komunita nespomenul, ale mal na mysli ideológiu, čo aj verbálne potvrdil. Myslíte si, že podobný účinok by nevyvolal, keby nahradil slovo „pliaga“, slovami škodlivá, nebezpečná?
Ak niekoho označíte ako škodlivého a nebezpečného, nie je to signál k nenávistným prejavom voči nemu?
• Hovoríme o LGBTI, resp. gender ideológii a nie o ľuďoch z akejkoľvek komunity.
Ale ak poviete, že LGBTI ideológia je škodlivá a nebezpečná, ako budú príslušníci LGBTI komunity vnímaní?
• Každý príčetný človek vie, že nemožno automaticky stotožňovať ľudí s homosexuálnym cítením s LGBTI ideológiou. Najmä keď je medzi nimi nemálo tých, čo túto ideológiu odmietajú.
No sú aj takí, čo to nemajú šancu pochopiť. Je správne riskovať životy ľudí, aby nedopadli ako na Zámockej?!
• Je správne nútiť ľudí súhlasiť s tým, s čím nesúhlasia?! A pritom hovoríte, že nám nikto nebude brániť chodiť do kostola! Možno nie, ale či budú môcť chodiť do kostola všetci kňazi, alebo len tí, ktorí budú vysporiadaní s „LGBTI právami“? LGBTI a gender ideológia neohrozuje len náboženskú slobodu, ale aj demokraciu ako takú.
Naopak! Podmienkou skutočnej demokracie je rešpektovanie práv každej skupiny ľudí!
• Lakmusovým papierikom demokracie je sloboda slova, myslenia a teda aj náboženská sloboda. Každá ideológia, ktorá poprela tieto slobody, viedla k totalite. A LGBTI spolu s gender ideológiou majú sklon viesť k totalite.
Chcete povedať, že práva LGBTI ľudí sú nezlučiteľné s demokraciou?!
• Nezlučiteľné sú zámery protagonistov LGBTI a gender ideológií. Tzv. práva LGBTI by zlučiteľné boli za predpokladu, že občanovi nebude upreté právo vyjadriť svoj nesúhlas s takýmito právami. Bude mu zaručená výchova jeho detí v súlade s jeho presvedčením. Napokon, koľko je tých, ktorí nemajú milé slovo voči veriacim a náboženstvo považujú za spiatočníctvo, ba prekážku rozvoja spoločnosti, ale demokracia umožňuje koexistenciu veriacich i tých, čo s náboženstvom nesúhlasia.
Áno sú takí, ktorí náboženstvo neuznávajú, ale rešpektujú vaše právo chodiť do kostola. Prečo máte vy problém, napriek nesúhlasu s LGBTI, rešpektovať práva LGBTI ľudí.
• Kým parlament, napríklad, neuvedie do života nejaké životné partnerstvá, či nebodaj manželstvá medzi osobami rovnakého pohlavia s možnosťami adopcie detí, je môj nesúhlas s LGBTI a gender ideológiami celkom prirodzene spojený s odmietaním takýchto „práv“, pretože som presvedčený, že mám na to relevantné dôvody. Až sa to zmení, budem akceptovať, že LGBTI ľudia budú využívať to, čo im zákony dovolia, ale stále si dovolím mať k tomu odmietavý postoj, pretože to nejako neumenší dôvody môjho nesúhlasu. Ale obávam sa, že toto LGBTI a gender ťaženie neskončí v podobnej situácii, aká je dnes medzi veriacimi a neveriacimi.
Prečo si myslíte, že bude ohrozené vaše právo nesúhlasiť?
• Už len ten spôsob, akým LGBTI a gender aktivisti tieto „práva“ presadzujú, spoľahlivo ukazuje, kam to speje. Namiesto vecnej argumentácie sa používajú násilné metódy – propagandistické akcie útočiace na emócie, vzbudzovanie dojmu obete, obviňovanie oponentov z nenávisti, násilia a diskriminácie.
Nie je to jediné hnutie za svoje práva, ktoré siahlo po nátlakových metódach. Výdobytky feministiek, či černochov vôbec nespôsobili totalitu, ale práve naopak viedli k posilneniu demokracie.
• V súvislosti s náboženskou slobodou, o ktorej je reč, agenda hnutí, ktoré spomínate, nemala vo svojej DNA prvky, ktoré by boli v príkrom rozpore s kresťanstvom. Toto sa však nedá povedať o LGBTI a gender ideológiách, ktoré nielenže odporujú kresťanským princípom, ale sú v rozpore aj so zdravým rozumom. Ak by som ich mal k niečomu prirovnať, tak by som ich prirovnal ku komunizmu, ktorý viedol k totalite. Ešte sa pamätáme ako sa v školách aj deti z veriacich rodín učili o tom, aké je náboženstvo nebezpečné – ópium ľudstva a aký pokrokový je komunizmus. Nuž LGBTI a gender ideológie majú veľký totalitný potenciál.
Na západ od nás má LGBTI komunita už zaručené svoje práva a predsa tieto krajiny sa nevydali totalitnou cestou.
• Práve z týchto končín neraz počúvame o prenasledovaní kňazov, či politikov za citovanie sv. Písma, o perzekúciách za prejavený nesúhlas, resp. za prejavenie sympatií k tradičnej rodine, bojkot podnikov, vylučovanie z univerzít. Práve v týchto krajinách sa rozmohla autocenzúra politickej korektnosti až do takej miery, že diskusie na niektoré témy už aj medzi priateľmi sa stali tabu. Aj komunisti by tíško závideli.
Je zaujímavé, že Cirkev v týchto krajinách nekričí, že je porušovaná náboženská sloboda!
• Príčinou mlčania Cirkvi môže byť niekoľko faktorov. Cirkev v týchto krajinách sa teší čoraz menšej popularite, pričom vzrastá podiel progresívne ladených veriacich. Svoju rolu zohráva aj paralýza vyvolaná kauzami sexuálneho zneužívania. Laxný postoj voči vlastnej doktríne korunuje reformné úsilie niektorých predstaviteľov Cirkvi smerom progresivizmu. Fakt je ten, že vernosť aktuálnej doktríne Katolíckej cirkvi skôr či neskôr povedie k otvorenej konfrontácii a k aktívnemu potláčaniu náboženskej slobody, a teda k totalite. Toto predznamenáva aj správa (Madrigal-Borloz) „O práve na slobodu náboženského vyznania a viery.“, ktorá bola v júni 2023 predložená v Rade OSN pre ľudské práva. Táto správa tvrdí, že kresťanská viera porušuje LGBT práva. Odznelo v nej, že náboženská sloboda „nie je zlučiteľná s rovnosťou LGBT osôb“. Keď náboženstvá učia, že homosexuálne správanie je hriech alebo že pohlavie je nemennou biologickou realitou, dostávajú sa do rozporu so zákonom o ľudských právach. Totiž jadrom správy je presvedčenie, že sexualita a rodová identita sú základné práva na rovnakej úrovni, ak nie vyššej, ako sloboda náboženského vyznania. Preto sa náboženstvá musia podriadiť LGBT ideológii, resp. náboženskú slobodu je potrebné obmedziť. Správa tvrdí, že náboženské skupiny nesprávne interpretujú svoje doktríny, čím podnecujú k násiliu, potláčajú sexuálnu a gender diverzitu, čím sa dopúšťajú diskriminácie. Správa požaduje, aby náboženskí zdravotnícki pracovníci a inštitúcie poskytovali tzv. interrupcie, transgender operácie a nesmú si uplatňovať výhradu vo svedomí, ani sa odvolávať na náboženskú slobodu. Cirkevné pestúnske a adopčné agentúry nesmú brániť adopciám detí LGBT pármi. Cirkvi musia umožniť, aby veriaci mohli uprednostniť svoj LGBT životný štýl pred svojou vierou. Požaduje sa zákaz liečby homosexuality. Správa vyzýva vlády, aby určovali náboženstvám LGBT normy a trestali náboženských vodcov a organizácie, ak ich nebudú dodržiavať. Majú prinútiť náboženstvá, aby sobášili LGBT páry, inak majú stratiť možnosť sobášiť. Majú destabilizovať náboženstvá zvnútra podporovaním pro-LGBT frakcií v rámci náboženských denominácií. Napokon správa nabáda k predefinovaniu rodinných koncepcii, ktoré sú nezlučiteľné s LGBT partnerstvami. Kritizuje koncept ‚prirodzeného‘ poriadku ako hlavného princípu ľudskej a sociálnej existencie. Vôbec nepochybujem o tom, že ak sa nestane niečo nepredvídané, presadzovanie LGBTIQ+ a gender ideológií uvrhne našu spoločnosť do totality, čím sa jasne ukáže, že agenda tzv. LGBTIQ+ je nezlučiteľná s demokraciou.
(Ak si myslíte, že jedna alebo druhá strana mohla argumentovať lepšie alebo sa v niečom mýli alebo ako by mohol dialóg pokračovať, napíšte to, prosím, do komentára.)
Žiaľ, náboženské slobody a práva budú zneužívať satanisti a slobodomurári…